SKEN
SKEN Ticketkeur is het keurmerk voor primaire ticketverkopers in de cultuur- en entertainmentbranche. Het keurmerk is een belangrijke stap in de bestrijding van ongereguleerde doorverkoop van toegangskaarten.
Het doel van het keurmerk is om consumenten duidelijkheid te verschaffen welke verkopers direct in opdracht van de organisator werken en dus een betrouwbaar product voor de juiste prijs aanbieden.
Het Ticketkeur is een vervolg op de publiekscampagne Weet Waar Je Koopt en is het eerste keurmerk dat is ontwikkeld door de Stichting Kwaliteit Evenementen Nederland.
Gerelateerd nieuws
-
Ticketmaster neemt Seatwave over
Ticketmaster heeft secondary ticketing marktplaats Seatwave overgenomen. Hierdoor vergroot Ticketmaster haar positie in Europa.
06-11-2014 -
Ticketing anno 2014: De stand van zaken
In nog geen jaar tijd is het ticketinglandschap in de Benelux behoorlijk opgeschud. Grote partijen worden opgekocht of zijn zelf op overnamepad, nieuwe initiatieven bevechten de onderkant van de markt en ondertussen blijft de techniek voortschrijden. Entertainment Business geeft een overzicht van een bewogen periode.
15-10-2014 -
Ticketmaster verkrijgt SKEN-Ticketkeur
Ticketmaster treedt toe tot het SKEN-Ticketkeur. Na auditing is gebleken dat Ticketmaster ruim aan alle gestelde kwaliteitseisen voldoet en daarmee een impuls levert aan het op een duidelijke en betrouwbare manier verschaffen van toegangskaarten aan onder andere evenementenmarkt.
-
Introductie SKEN Ticketkeur belangrijke stap in voorlichting van consumenten over veilig kopen toegangskaarten
Op zaterdag 14 januari is tijdens Noorderslag 2012 het SKEN Ticketkeur geïntroduceerd: het keurmerk voor primaire ticketverkopers in de cultuur- en entertainmentbranche.
14-01-2012