Deze website maakt gebruik van cookies.

Hugo: fanbase management, email campaigns en event based surveys

Zie waarom fans tickets kopen, naar welke artiesten men het meeste uitkijkt, hoe mensen het evenement of poppodium ervaren en wat er gedaan moet worden om bezoekers terug te laten keren. Met Hugo is dit mogelijk: alle inzichten worden in dashboards overzichtelijk gepresenteerd en met Fanbase- en Campaign Management oplossingen worden e-mail campagnes eindelijk smart.

Wat doet Hugo?
Hugo stelt u als organisatie of poppodium in staat om gemakkelijk professionele vragenlijsten en e-mailcampagnes op te stellen. De vragenlijsten, door ons questionnaires genoemd kunnen via uw eigen kanalen zoals: Facebook, website en e-mail gedeeld worden. Zo verkrijgt u inzicht in wat uw publiek motiveert om tot aankoop over te gaan, wat uw bezoekers nou echt belangrijk vinden en precies verwachten. Deze resultaten kunt u ruim voordat het evenement van start is gegaan bekijken en zo inspelen op de verwachtingen. Na afloop van het evenement kunt u een questionnaire uitzetten waarbij u inzicht krijgt of de verwachtingen zijn waargemaakt. Al deze resultaten worden door Hugo in overzichtelijke dashboards gepresenteerd. Daarnaast kunnen deze resultaten ondersteund worden met andere data-bronnen (zoals bijvoorbeeld ticketdata). Door dit te doen vergroot u uw database en kunt u profielen van uw bezoekers creëren en van de subscribers verrijken.

Met alle verkregen resultaten uit de questionnaires en ticketdata kan gesegmenteerd worden op het soort ticket dat gekocht is en wat de bezoeker van de ticketprijs vindt. Maar ook hoe tevreden de bezoeker is over de sfeer, de wachttijden en optreden van de artiest. Op basis daarvan kunnen e-mailcampagnes worden opgezet die naar een specifieke groep kunnen worden verzonden. Zo zorgt u voor een beperking van risico’s en hogere engagement met uw bezoekers.

Dit alles maakt Hugo mogelijk voor een fractie van de prijs in vergelijking met bestaande survey- of e-mail tools!

Voorbeeld
Hugo zorgt ruimschoots vóór de start van het evenement voor inzicht in hoe de bezoeker van het evenement vernomen heeft, waarom men tickets heeft gekocht en waar ze het meest naar uitkijken.

U gebruikt die bevindingen om in te spelen op de verwachtingen, of om bijvoorbeeld de communicatie-strategie aan te passen. Na afloop van het evenement vraagt u middels uw eigen online kanalen en e-mail campagne hoe uw publiek het evenement ervaren heeft. Hieruit zal blijken of de verwachtingen van uw publiek zijn waargemaakt of zelfs zijn overtroffen. Iedereen die niet tevreden was stuurt u een e-mail met een suggestie of incentive waardoor men sneller geneigd is terug te komen en bij iedereen waar de verwachtingen van waren overtroffen stoomt u (middels een speciaal voor hen opgezette e-mail) klaar voor de volgende sale!

Korting
Hugo biedt drie verschillende abonnementen aan: Free, In control, Flexibility & Service.

In het Free abonnement kan u tot 5.000 gratis branded e-mails versturen. Bij het In control pakket kunt u zelf bepalen of u limitatie op het aantal e-mails wat u verstuurt wilt of het aantal subscribers, prijzen vanaf €7.50. In het Flexibility & Service abonnement kan u onbeperkt e-mails versturen en questionnaires maken. VNPF-leden ontvangen van Hugo een structurele korting van 10% op het In control en Flexibility & Service pakket.

Referenties
VNPF-leden die reeds met Hugo samenwerken of in 2015 en 2016 mee hebben gewerkt als pilot: Valkhof Festival, Welcome to The Village, Baroeg, Cultuurpodium Boerderij Bevrijdingsfestival Overijssel, Gebr. de Nobel en We Are Electric.

Contactgegevens
Neem voor meer informatie contact op met:
Guy Kessels
06-29 578 214
guy.kessels@hugo.events

Bezoekadres:
Paalbergweg 42
1105 BV Amsterdam