30 oktober 2025
Utrecht
LVWB Fundraising
Kennissessie Datagedreven Vriendenwerving
Datagedreven fondsenwerving: de toekomst voor culturele organisaties!
Culturele organisaties hebben veel kansen om (nog meer) Vrienden als gever aan zich te verbinden. Zogenaamde ‘datagedreven’ werving is dé sleutel om werving, bedank en behoud van Vrienden persoonlijk te maken. Door de juiste data te verzamelen van je bezoekers kun je de communicatie met (potentiële) Vrienden zowel persoonlijk als effectief maken.
LVWB Fundraising werkt voor zowel goede doelen als voor veel culturele organisaties. De wervingsaanpak verschilt soms, maar beide sectoren kunnen veel van elkaar leren. Op het gebied van datagedreven werving lopen goede doelen voorop. Daarom werken ze samen met Data Inside, een toonaangevend bureau in datagedreven werven en gesegmenteerde benadering op basis van datainzichten, dat werkt voor goede doelen.
Wil je weten wat datagedreven werving voor jouw culturele organisatie kan betekenen? Meld je dan aan voor de Kennissessie bij LVWB Fundraising op kantoor.