Datum

8 mei 2025

Bron

cultuurmarketing.nl

Online event: hoe ethisch zijn jouw socials? Culturele sector onderzoekt alternatieven

Het gebruik van sociale media is niet zo 'onschuldig' is als het lijkt. Op donderdag 8 mei van 14.00 tot 15.30 uur organiseert Cultuurmarketing een online bijeenkomst over een steeds urgenter vraagstuk: hoe ga je als culturele organisatie verantwoord om met social media?

Instagram, X (voorheen Twitter) en TikTok zijn onmisbaar geworden in de communicatie van veel culturele instellingen. Ze bieden kansen voor zichtbaarheid, bereik en publieksbinding. Maar de keerzijde wordt steeds zichtbaarder: ondoorzichtige algoritmes, verspreiding van desinformatie, toenemende afhankelijkheid van betaalde zichtbaarheid en zorgen over privacy en ethiek.

Tijdens dit interactieve online event delen verschillende experts en ervaringsdeskundigen hun visie en aanpak. Ze gaan in op vragen als: hoe verhoud je je als cultuurmarketeer tot de ethische dilemma’s van big tech? Wat zijn mogelijke alternatieven? En hoe blijf je zichtbaar zonder in te leveren op je waarden?

Programma & sprekers

Het programma bestaat uit een korte inleiding, een panelgesprek en break-outsessies met experts als Kelly Mostert (Waag Futurelab), Danielle Meester (KB nationale bibliotheek), Hanne Delodder (Beursschouwburg Brussel), Emiel Haring (freelance marketeer), Wendy Hoenkamp (ethisch socialstrateeg), Tamar ter Steege en Berber Hoekstra. Zij delen hun strategieën en laten zien hoe ethiek, zichtbaarheid en impact wél samen kunnen gaan.

Praktisch

  • Donderdag 8 mei 2025
  • 14:00 – 15:30 uur
  • Online
  • Deelname: €94 (regulier), €45 (leden), €12,10 (studenten)
  • Aanmelden via: cultuurmarketing.nl