Datum

10 november 2025

Bron

mvonederland.nl

Webinar: consumentengedrag en circulaire businessmodellen

Circulair ondernemen groeit, maar circulair gedrag is voor consumenten nog lang niet de standaard. Consumenten maken hun keuze bijvoorbeeld op basis van gemak, prijs of leveringssnelheid. Dit weegt voor veel consumenten nog zwaarder dan duurzaamheid. Als je circulair onderneemt - of dat overweegt - is dan ook de grote vraag: hoe bereik ik het brede publiek?

Het onderzoek richt zich specifiek op de sectoren textiel, meubels en elektronica dat in dit webinar wordt gepresenteerd door Duwtje en Copper8, in opdracht van het ministerie van IenW, laat zien welke prikkels écht werken. Soms zit het verschil in kleine, verrassende dingen: een frisse geur of een strakke presentatie in een kringloopwinkel blijken al te kunnen bepalen of een consument ‘ja’ zegt tegen een circulair aanbod.

Tijdens dit webinar:

  • Geven ze inzicht in consumentengedrag en hoe circulair aanbod hierop kan inspelen;
  • Verkennen ze de valkuilen en mogelijkheden van circulaire businessmodellen;
  • Krijg je concrete tips waar je direct mee aan de slag kunt.

Dit webinar wordt georganiseerd voor partners van MVO Nederland, VNO-NCW en MKB Nederland en Het Versnellingshuis. Aanmelden kan hier.