Deze website maakt gebruik van cookies.

Brand Proposition: Strategisch marketingplan

Is jouw poppodium of festival toe aan een herijking of aanscherping van de marketingstrategie? Wil je de positionering en profilering van je podium of festival verder versterken? En vind je het belangrijk om met de hele organisatie vanuit een volledig geïntegreerde merkaanpak te werken?

Op basis van dergelijke vraagstukken ontwikkelt Brand Proposition strategische marketing plannen voor VNPF poppodia en festivals. Marketingadviseur René Bergmans boogt hierbij op 30 jaar A-merken ervaring, van Adidas en Jupiler tot KNVB en KNSB. Vanuit een grote kennis van en affiniteit met de poppodia- en festivalsector ontwikkelde hij onlangs het overkoepelende marketingplan voor de 14 Bevrijdingsfestivals (Nationaal Comité 4 en 5 mei), Popronde en diverse poppodia.

De eigen beproefde methode ‘Marketingplan in 30 vragen’ is strategisch, conceptueel, praktisch én resultaatgericht. Het plan bestaat uit de volgende onderdelen:

  1. Het merk
    • Formuleren van de merkidentiteit en positionering van het poppodium of festival op basis van visie, missie, kernwaarden, propositie en huidig versus gewenst imago.
  2. De markt
    • Analyse van marktontwikkelingen, doelgroepen (bezoekers, volgers, zakelijke partijen) en concurrentie in relatie tot de eigen organisatie.
  3. Geïntegreerde marketingaanpak
    • Vanuit meerjaren doelstellingen bepalen van een integrale aanpak van het programma-, prijs-, locatie-, sponsoring-, promotie- en communicatiebeleid.
       

In zo’n proces werkt het altijd goed om een compacte taskforce te formeren met enkele betrokkenen uit de eigen organisatie. Want teamwork leidt tot een beter resultaat. De aanpak is pragmatisch: van strategie tot actie, in een relatief korte tijd. Met lange termijn scope en implementatie op de korte termijn.

Speciale tarieven VNPF Ledenvoordeel

Exclusief voor VNPF leden hanteert Brand Proposition de volgende scherpe tarieven voor het strategisch marketingplan:

  • Poppodia klein: € 5.000
  • Poppodia middelgroot: € 6.000
  • Poppodia groot: € 7.000
  • Festivals zonder entree: € 5.500
  • Festival met entree: € 6.500


Contact of gesprek
Voor meer informatie of een oriënterend gesprek kunt u contact opnemen met:   

René Bergmans (Brand Proposition)
Telefoon: 06-42662557
Mail: rene@brandproposition.com
www.brandproposition.com

BRAND PROPOSITION VERSTERKT JE MERK