Brand Proposition: Strategisch en actiegericht marketingplan

Is jouw poppodium of festival toe aan een herijking of aanscherping van de marketingstrategie? Wil je de positionering en profilering van je podium of festival verder versterken? Ben je op zoek naar extra publieks- of sponsorinkomsten? En vind je het belangrijk om met je hele organisatie vanuit een geïntegreerde merkaanpak te werken? Met zijn methode ‘Marketingplan in 30 vragen’ heeft René Bergmans van Brand Proposition al menig poppodium en festival geholpen.

Op basis van dergelijke vraagstukken ontwikkelt Brand Proposition strategische marketingplannen voor VNPF poppodia en festivals. Marketingadviseur René Bergmans boogt hierbij op 30 jaar A-merken ervaring, van Adidas en Jupiler tot KNVB en KNSB. Vanuit een grote kennis van en affiniteit met de poppodia- en festivalsector ontwikkelde hij het marketingplan voor de 14 Bevrijdingsfestivals (Nationaal Comité 4 en 5 mei), Popronde en diverse grote, middelgrote en kleine poppodia en festivals.

De eigen beproefde methode ‘Marketingplan in 30 vragen’ is strategisch, conceptueel, praktisch én resultaatgericht. Het plan bestaat uit de volgende onderwerpen:

  1. Het merk
    • Formuleren van de merkidentiteit en positionering van het poppodium of festival op basis van visie, missie, kernwaarden, propositie en huidig versus gewenst imago.
  2. De markt
    • Analyse van marktontwikkelingen, doelgroepen (bezoekers, volgers, zakelijke partijen) en concurrentie in relatie tot de eigen organisatie.
  3. Geïntegreerde marketingaanpak
    • Vanuit meerjaren doelstellingen bepalen van de strategie en integrale aanpak van het programma-, prijs-, locatie-, sponsoring-, promotie- en communicatiebeleid.

In zo’n traject werkt het altijd goed om een compacte taskforce te formeren met enkele betrokkenen uit de eigen organisatie. Want teamwork leidt tot een beter resultaat. De aanpak is pragmatisch: van strategie tot actie, in een relatief korte tijd. Met lange termijn scope en implementatie op de korte termijn.

Speciale tarieven VNPF Ledenvoordeel

Exclusief voor VNPF leden hanteert Brand Proposition de volgende scherpe tarieven voor het strategisch marketingplan:

  • Poppodia klein: € 5.000
  • Poppodia middelgroot: € 6.000
  • Poppodia groot: € 7.000
  • Festivals zonder entree: € 5.500
  • Festival met entree: € 6.500

Contact of gesprek

Voor meer informatie of een oriënterend gesprek kunt u contact opnemen met:

René Bergmans (Brand Proposition)
Telefoon: 06-42662557
Mail: rene@brandproposition.com
www.linkedin.com/in/renebergmans

BRAND PROPOSITION VERSTERKT JE MERK