Adwords wordt Google Ads
3 oktober 2018
Na bijna twee decennia trouwe dienst gaat Google’s online advertentiedienst AdWords op de schop: Google AdWords wordt Google Ads. Volgens Sridhar Ramaswamy, senior vice president van Google Ads, kan de rebrand voornamelijk worden beschouwd als een naamsverandering. Desalniettemin slaat de Amerikaanse zoekmachine-gigant ook een nieuwe weg in. In een artikel staat Cultuurmarketing uitgebreid stil bij de vraag wat de marketeer in de culturele sector van deze veranderingen mag wachten en wat Google Ads voor hen in petto heeft.
In het artikel wordt onder andere omschreven dat het maken van online advertenties een stuk gemakkelijker gaat worden, met name voor zzp’ers. Met de introductie van Google Ads komt ook de functie Smart Campaigns. Dit is een nieuwe, geautomatiseerde advertentiedienst waarmee marketeers of ondernemers in slecht een paar minuten een campagne kunnen creëren. Als ondernemer kies je een doel voor je campagne en vervolgens genereert Google, aan de hand van de door jou aangeleverde teksten en reeds opgebouwde data, online advertenties die gericht zijn om jouw campagnedoel te creëren.
Lees het volledige artikel over Google Ads hier.