Bibelot lanceert campagne gehoorbescherming

5 november 2019

Bibelot zet zich in voor gehoorbescherming en lanceert deze week een bijzondere campagne. Onder de noemer ‘Bibelot Soundcheck’ deelt het Dordtse Poppodium wekelijks een nieuw muziekfragment op zijn social media. Volgers raden de artiest en maken daarmee kans op een prijzenpakket. De actie is een verwijzing naar de landelijke campagne I Love My Ears, die het belang van gehoorbescherming aankaart.

Wekelijks nieuwe fragmenten
Ieder fragment bestaat uit drie seconden van een song. De uitvoerende artiesten treden dit seizoen allemaal op in Bibelot. “Om de artiest te kunnen raden, moet je goed luisteren naar de fragmenten. Als je gehoorbeschadiging hebt, kan dit lastig zijn.”, aldus Louisa Steenbakker, hoofd marketing van Bibelot. De Bibelot Soundcheck is te vinden op de Instagram- en Facebookpagina van Bibelot. Iedereen die het juiste antwoord geeft, maakt kans op een prijzenpakket. “Het prijzenpakket is iedere week anders: van gehoorbescherming tot tickets voor jou en je vrienden, van een borrel met hapjes tot gesigneerd vinyl of zelfs een intiem privéconcert.”, licht Steenbakker toe.

I Love My Ears
Langdurige blootstelling aan harde geluiden is één van de belangrijkste oorzaken van gehoorschade. Daarom werd in 2014 de landelijke campagne I Love My Ears gestart. “Het doel is zo veel mogelijk mensen in beweging krijgen om bij een concert, dansfeest of festival oordoppen met muziekfilter te dragen. Op deze manier hoor je de muziek nog steeds goed, kun je makkelijker communiceren met je vrienden en bescherm je je gehoor.”, vertelt Steenbakker. De campagne wordt uitgevoerd door de Vereniging Nederlandse Poppodia en -Festivals (VNPF), waarbij Bibelot is aangesloten. Met de Bibelot Soundcheck wil Bibelot bijdragen aan deze campagne.
 

Bekijk hier de actie op de Facebook van Bibelot