branchevereniging producenten van hoorhulpmiddelen ook actief in bewustwording
21 oktober 2019
Uit onderzoek dat GAIN, de branchevereniging voor producenten van hoorhulpmiddelen, liet uitvoeren, blijkt dat 93 procent van de Nederlanders vindt dat festivals en uitgaansgelegenheden meer zouden moeten doen om gehoorschade te voorkomen. 89 procent vindt dat het maximale geluidsniveau voor festivals en uitgaansgelegenheden wettelijk zou moeten worden vastgelegd. Deze wetgeving is er nog niet. Daarnaast onderschatten veel mensen de langetermijneffecten van hoge geluidsniveaus. Daarom lanceert GAIN een campagne om muziekliefhebbers hiervan bewust te maken.
Onderdeel van de campagne ‘Watt?! Geen gepiep, gebruik je doppen’, zijn vier podcasts waarin bekende dj’s als The Flexican en Kav Verhouzer worden geïnterviewd. In de podcast ervaren de dj’s – en de luisteraars – hoe het is om slechthorend te zijn. Ook Daan Koekelkoren (organisator van het feest Zwarte Koffie in de Melkweg) en Ramon de Lima (voorzitter van de Stichting Nachtburgemeester) worden geïnterviewd in deze podcast-reeks.
Lees hier verder