Bron

DEN.nl

Digitale publieksbinding in de regio: Zes actuele ontwikkelingen

23 februari 2023

Een steeds veranderend (lees: verjongend) publiek bereiken, hoe doe je dat in de regio? Op plekken waar de dynamiek fundamenteel anders is dan in de grote steden?

En welke kansen biedt de digitale transformatie voor hen? DEN ging op onderzoek uit en organiseert met de opgehaalde input drie meet-ups over het binden van de verschillende doelgroepen in de regio's. Ter voorbereiding: de zes belangrijkste bevindingen uit het vooronderzoek.

Dat cultuurpubliek in de stad verschilt van publiek in de regio is duidelijk. En ook tussen de regio’s bestaan verschillen. Toeristische bezoekers aan zee bereiken is weer een andere uitdaging dan naast het lokale publiek ook mensen uit het Duitse achterland aanspreken. Het is belangrijk om recht te doen aan die verschillen: ze illustreren de eigenheid van iedere regio en vragen om specifieke oplossingen. Maar wil je van elkaar leren en met elkaar in gesprek gaan, dan is het ook belangrijk om te kijken naar wat je verbindt.

Cornelis Serveert, experts als het gaat over kennisuitwisselingen, bracht de verschillen én de gemene delers in kaart. Hoe zien de culturele instellingen publieksbinding? Wie willen ze aan zich binden en hoe? Waar staan ze in hun digitale transformatie?

Lees hier verder