Duurzaamheidscommunicatie doe je zo
6 oktober 2022
Je krijgt zelden of nooit een tweede kan om een eerste indruk te maken. Op welke manier kun jij als organisatie jouw duurzame initiatief succesvol naar buiten brengen?
Download hier het whitepaper
Hiervoor is het misschien verstandig om een toon te kiezen die aansluit bij de belevingswereld van jullie publiek. Een Millennial in Amsterdam kijkt mogelijk anders tegen duurzaamheid aan dan een agrariër in de Achterhoek. Om door te kunnen dringen tot beide doelgroepen is het essentieel om te weten wat de waarden en drijfveren van die doelgroepen zijn en hoe je ze het beste kunt benaderen.
Motivaction heeft hierover een whitepaper ontwikkeld, Ze onderscheiden daarin op basis van onderzoek vijf duurzaamheidsgroepen. Elk met eigen opvattingen, motivaties om duurzaam te leven en een communicatieaanpak die voor hen werkt. Een plichtsgetrouwe ontvangt graag informatie via regionale dagbladen en vaktijdschriften. Maar een structuurzoeker verleid je met humor.