FEAT gids tegen secundaire kaartverkoop

FEAT (Face-value European Alliance for Ticketing) heeft een gids gepubliceerd die laat zien hoe agenten en promotors ongeautoriseerde doorverkoop kunnen uitroeien met gepersonaliseerde tickets.

Zie hier de gids.

Gids
Stop Touting: A Guide to Personalized Tickets in Europe, is gelanceerd door MCT-Agentur CEO en FEAT-directeur Scumeck Sabottka. De gids bevat een duidelijke, stapsgewijze handleiding voor het implementeren van een secundaire kaartverkoop-proof gepersonaliseerd ticketingsysteem zonder lange wachtrijen te creëren. Het laat zien hoe personalisatie van tickets met succes en ongecompliceerd kan worden uitgevoerd, zonder lange wachtrijen te riskeren of de reputatie van een agent of promotor op het spel te zetten.

Weet Waar Je Koopt
Ondertussen zijn in NL de activiteiten rond Weet Waar Je Koopt even stil gezet in verband met COVID-19.

Overzicht
De gids laat ook het landschap van secundaire kaartverkoop in Europa zien, waaronder:

  • De omvang van de uitgifte in verschillende Europese landen.
  • Specifieke regels en voorschriften waarvan je op de hoogte moet zijn in elk gebied.

"Deze gids maakt gebruik van onze ervaring met het personaliseren van tickets, verzameld uit meerdere tours en arenashows, om te laten zien dat het eenvoudig en met succes kan", legt promotor Sabottka uit.

2,3 miljard
Volgens Intellectual Research Partners werd de secundaire ticketmarkt in Europa in 2020 gewaardeerd op € 1,66 miljard, ondanks de impact van de pandemie, en zal deze naar verwachting groeien tot € 2,29 in 2023.

"Navigeren door de verschillende markten in Europa, met verschillende ticketwetten in verschillende staten, kan moeilijk zijn", zegt FEAT-directeur Sam Shemtob. "Met deze gids hopen we het een beetje gemakkelijker te maken voor artiesten, managers, agenten en promotors die het juiste willen doen."