Festival en Event Management Masterclass keert terug naar Amsterdam
26 september 2024
Deze Masterclass is voor iedereen die betrokken is bij het creëren, ontwikkelen, managen of ondersteunen van festivals en evenementen.
De workshop biedt essentiële informatie en inspiratie. De feedback van eerdere deelnemers is bijzonder positief: men waardeert de waardevolle informatie, hoe deze hen geholpen heeft om hun evenementen te versterken met nieuwe ideeën, maar bovenal de inspirerende werking van de Masterclass.
Kosten en kortingen
De kosten voor de cursus bedragen €380 als je boekt vóór 25 november, of €450 als je na 25 november boekt. Indien er meerdere deelnemers van één organisatie aanwezig zijn, wordt de prijs verlaagd naar €290 per persoon.
Praktische sessies vol direct toepasbare ideeën
De Masterclass is een praktische cursus, gevuld met ideeën en voorbeelden die deelnemers direct in de praktijk kunnen brengen om hun evenementen te verbeteren. Het programma bestaat uit de volgende sessies:
Dag 1:
- Het Ontwikkelen van Geweldige Festivals en Evenementen
Deze sessie haalt inspiratie uit succesvolle festivals, evenementen en bestemmingen, waarbij gekeken wordt naar hun aanpak, modellen en creatieve programmering. Ook wordt er ingezoomd op evenementen in een post-COVID-wereld, waarbij deelnemers de kennis en vaardigheden opdoen om te voldoen aan de nieuwe eisen van zowel het publiek als de stakeholders. - Mensen en Partnerschappen
Deze sessie onderzoekt hoe effectieve festivalorganisaties hun teams en medewerkers beheren, evenals hun relaties met stakeholders en samenwerkingen met partners. - Programmering
Het succes van elk festival hangt af van de kracht en verbeelding van de programmering. Deze sessie verkent succesvolle strategieën voor het programmeren van festivals. - Sponsoring en Fondsenwerving
In deze sessie wordt besproken hoe je sponsors kunt benaderen en worden andere manieren verkend om waardevolle inkomsten te genereren. - Festivals, Toerisme en Placemaking
Hierin wordt besproken hoe festivals een cruciale rol kunnen spelen bij het vergroten van het profiel van een bestemming.
Dag 2:
- Festivalmarketing
Deze sessie analyseert een aantal succesvolle marketingbenaderingen die zijn aangenomen door vooraanstaande festivals. - Locaties en Festivalinfrastructuur
Hierin wordt gekeken naar hoe je het beste uit de beschikbare locaties kunt halen en wat er nodig is om evenementen succesvol te organiseren. - Samenwerken met de Media
Elk festival heeft goede persdekking nodig, en deze sessie onderzoekt hoe je dit het beste kunt bereiken. - Festivals – Impact en Evaluatie
Deze sessie onderzoekt hoe festivals hun economische, sociale en culturele impact kunnen maximaliseren en evalueren.
Engelstalige cursus, wereldwijd gepresenteerd
De Masterclass wordt in het Engels gegeven en is inmiddels in 27 landen over de hele wereld gepresenteerd. In Nederland is de cursus al eerder georganiseerd in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Leeuwarden, Zwolle, Eindhoven en Den Haag. Deelnemers kwamen uit diverse organisaties, waaronder Boulevard Theater Festival, Dutch Design Week, het Spoorwegmuseum, en vele anderen. Een complete lijst van organisaties die hebben deelgenomen, is te vinden op onze website onder de sectie ‘Who Has Attended’ (www.festivalmanagers.com).
Aanmelden kan op deze site.