Mijndert Rodolf nieuwe zakelijk directeur Roadburn

Mijndert neemt een deel van de taken van Frens Frijns over die betrokken blijft als bestuurder. De Roadburn-directie wordt gecomplementeerd door Walter Hoeijmakers, artistiek directeur en oprichter van het festival.

Mijndert Rodolf (29 jaar) werkt sinds 2016 bij 013 Poppodium waar hij vanaf 2020 de functie als Hoofd Marketing & Communicatie bekleedt. Een rol die hij aanhoudt en tot op heden combineerde met het projectleiderschap van Roadburn. Mede onder zijn projectleiding werd Roadburn Redux, de digitale COVID-variant, bekroond met een VNPF IJzeren Podium Dier en werd de editie van afgelopen jaar door het Britse Kerrang Magazine genomineerd voor ‘Beste Festival’. Met de aanstelling tot Zakelijk Directeur zal Rodolf zich verder toeleggen op de zakelijke en organisatorische doorontwikkeling van het festival.

Bestuurder Frens Frijns: “De alsmaar groeiende complexiteit van Roadburn, vraagt om een nieuwe rol. Mijndert heeft in zijn rol als projectleider bewezen Roadburn strategisch én organisatorisch naar een hoger plan te kunnen tillen. Van zijn visie op de algemene look & feel en doorvertaling naar het terrein tot zijn kennis over het digitale domein: allemaal zaken waar Roadburn nu, maar vooral in de toekomst van profiteert.”

Mijndert Rodolf: “Roadburn is een uniek festival. Van over de hele wereld komen bezoekers naar Tilburg voor de bijzondere projecten, compositie opdrachten, unieke samenwerkingen en sterke curaties. Dat zeer hoge artistieke niveau verdient navolging op alle andere domeinen. Ik ben mega trots dat ik daar de komende jaren samen met Walter en de rest van het team mee aan de slag mag gaan.”