Nieuwe fase campagne Doppies van ‘I Love My Ears’ gelanceerd door VNPF en convenantpartners

2 mei 2024

De VNPF en haar convenantpartners, waaronder VWS en VVEM, hebben een nieuw hoofdstuk aangekondigd in de succesvolle "Doppies" campagne, gericht op jongeren en hun gehoorbescherming bij concerten en festivals.

Prominente Nederlandse artiesten zoals Stuk, Bente Fokkens, Tabitha, Trobi, en Pjotr zijn de nieuwe gezichten van deze bewustwordingscampagne, die jongeren oproept om gehoorbescherming te dragen tijdens evenementen met versterkte muziek. Ondanks het groeiende bewustzijn bij jongeren van het belang van gehoorbescherming, blijkt uit recent onderzoek dat drie op de vier jongeren tussen 18 en 25 jaar nog steeds geen gebruik maakt van oordoppen met muziekfilter. "Muziek aan, doppies in," is het motto van de campagne, waarmee de artiesten jongeren willen motiveren om de kwaliteit van muziek te ervaren zonder risico op gehoorschade.

De “I Love My Ears” campagne, gestart in 2023, heeft al positieve resultaten laten zien: 10% van de jongeren die de campagne heeft gezien, draagt nu oordoppen. Deze trend voortzettend, gebruiken de artiesten hun invloed op sociale media om het belang van oordoppen te benadrukken. Oordoppen met muziekfilter dempen het geluid gelijkmatig, waardoor de muziekkwaliteit behouden blijft en het risico op gehoorbeschadiging vermindert.

Doppie is overal

De campagne zal officieel van start gaan in het voorjaar tijdens het festivalseizoen en krijgt een vervolg in augustus tijdens de introductieweken van studenten, in samenwerking met de Landelijke Kamer van Verenigingen. De VNPF en studentenverenigingen ondersteunen de campagne actief met speciale campagnepakketten die het gebruik van oordoppen bevorderen.

Korting oordoppen met muziekfilter

Daarnaast ondersteunen leveranciers van oordoppen de campagne door kortingen aan te bieden op oordoppen met muziekfilter tijdens de campagnelancering.

Doe mee en download het campagnepakket voor VNPF-leden

In samenwerking met poppodia, festivals en studentenvereniging is een campagnepakket ontwikkeld dat het dragen van oordoppen met muziekfilter stimuleert.
Voor meer informatie over de Doppies-campagne en om het campagnepakket te downloaden.