Online en offline combineren
25 april 2023
Hybride ondernemen betekent dat je fysieke en digitale activiteiten combineert. Met als doel je product, project, marketing, pr en financiën te versterken.
Hybride ondernemen kan op verschillende manieren. Of je nu een digitaal product wilt ontwikkelen of een betere online zichtbaarheid nastreeft: belangrijk is dat je een vorm van hybride ondernemerschap kiest die past bij jou en je manier van werken.
Deze kennisgids van Cultuur + Ondernemen helpt je daarbij.
Hybride ondernemen is geen of/of-situatie. Offline en online kunnen elkaar juist aanvullen en versterken. Dat kan op verschillende manieren en in verschillende combinaties. Je kunt toewerken naar een digitaal eindproduct. Maar je kunt je digitale middelen ook inzetten om de zichtbaarheid van je (offline) product te vergroten en om online tickets te verkopen. Denk aan je website, Facebook, Instagram en TikTok of verkoopkanalen zoals Etsy. Digital marketing en digital storytelling zijn belangrijke kernbegrippen als je bouwt aan betrokkenheid bij bestaand of nieuw publiek. Hoe combineer jij online- en offline-activiteiten? Breng ze in kaart met stap 1 van het stappenplan hybride ondernemen.