Webinar ‘Het gebruik van social media binnen de arbeidsrelatie’ op 26 april

21 april 2022

Op dinsdag 26 april organiseert Höcker Advocaten een gratis webinar gericht op het gebruik van social media binnen de arbeidsrelatie.

Wat?          Webinar ‘Het gebruik van social media binnen de arbeidsrelatie
Waar?        Vanaf uw (thuis)werkplek
Wanneer?  Dinsdag 26 april 2022
Hoe laat?   09.00 – 10.00 uur
Hoe?          Met gebruik van de applicatie Zoom (zoom.us)
Wie?          Uw vaste host Mick Hurks
Kosten?     Geen

Direct aanmelden kan hier, of door een email te sturen naar mail@hocker.nl

Het webinar richt zich op het gebruik van social media binnen de arbeidsrelatie. Een onderwerp dat een prominente plek op de arbeidsrechtelijke agenda heeft gekregen in de afgelopen jaren. Het leven speelt zich tegenwoordig immers in hoge mate online af. Het is daarbij niet altijd duidelijk of een persoon zich bijvoorbeeld online uit als ‘privépersoon’ of als werknemer van een bepaalde organisatie. Vele werkgevers worstelen hiermee in de praktijk, zo blijkt ook uit de toegenomen stroom aan rechtspraak over het onderwerp.
 
Höcker Advocaten nodigt u graag uit voor het webinar over het gebruik van social media binnen de arbeidsrelatie. Tijdens de sessie zullen onder meer de volgende vragen worden beantwoord:  

  • Kan je als werkgever regels stellen over het gebruik van social media door werknemers?
  • Maakt het daarbij nog verschil of werknemers actief zijn op Facebook of LinkedIn?
  • Mag je als werkgever eigenlijk het social media gebruik van werknemers volgen?
  • Wat zegt de rechtspraak over het onderwerp? Zijn er bepaalde richtinggevende uitspraken geweest?
  • Dient bijvoorbeeld een zorginstelling te accepteren dat een medewerker zich kritisch uitlaat over de werking van vaccins? En moet Greenpeace tolereren dat een medewerker het geweld tegen demonstranten in Hongkong goedkeurt op Facebook?
  • Kan overmatig gebruik van social media gezien worden als niet-gewerkte tijd waar dus ook geen loon over betaald hoeft te worden?
  • Wat zijn de do’s en don’ts van een social media beleid?

Het onderwerp leent zich bij uitstek voor casuïstiek uit jullie praktijk. Schroom dus niet om een casus naar ons in te sturen die wij geanonimiseerd kunnen behandelen. Stuur de casus óf vraag graag in via mail@hocker.nl.

Ook zal ruimte ingebouwd worden om met u de gevolgen te bespreken van de Wet implementatie EU-richtlijn transparante en voorspelbare arbeidsvoorwaarden. We begrijpen het; dit klinkt als taaie kost. Dat is het echter niet. Deze wet heeft bijvoorbeeld invloed op de mogelijkheid om een nevenwerkzaamhedenbeding af te spreken en stelt regels over verplichte scholing. Uw (model)arbeidsovereenkomst moet als gevolg van deze wet wellicht enigszins op de schop.
 
Het webinar wordt gehouden met gebruik van de applicatie Zoom. Tijdens het webinar is volop gelegenheid tot het stellen van vragen via de chat. Na registratie ontvangt u een dag van tevoren de link naar het webinar.
 
U bent van harte welkom bij het webinar! Mocht u niet aanwezig kunnen zijn, dan is er geen man overboord. Stuur ons via de aanmeldlink een berichtje en u ontvangt de opname van het webinar na afloop.

Aanmelden kan hier, of door een email te sturen naar mail@hocker.nl