Welke influencer past het beste bij jouw organisatie?
12 oktober 2018
Met de opkomst van social media en user generated content is er een nieuwe soort celebrity ontstaan: de influencer. In de kunst- en cultuursector worden influencers in toenemende mate ingezet als onderdeel van marketingcampagnes. Influencers zijn er in verschillende soorten en maten. Maar welke type past het beste bij jouw organisatie?
Influencers worden ingedeeld in vijf niveaus; mega, macro, meso, micro en nano. Deze indeling is gebaseerd op hun sociaal bereik, ofwel het aantal mensen dat ze kunnen bereiken. Welk niveau het beste past hangt af van je doelstellingen. Wat wil je bereiken met je campagne? Wil je vooral dat zo veel mogelijk mensen de berichten zien, of wil je met je campagne een band opbouwen met je groep? As het op influencers aankomt gaan deze doelstellingen meestal niet samen. Hoe bekender de influencers, hoe groter hun bereik, maar hoe kleiner de binding met de doelgroep. Cultuumarketing heeft de typen influencers met hun voor- en nadelen op een rijtje gezet.
Lees alle voor- en nadelen van de typen influencers hier.