White paper over nieuwe vrijetijdsprofielen
24 juli 2020
Benieuwd naar wat jullie doelgroepen motiveert? Waarom gaat de één in het weekend het liefst naar een festival en de ander naar een, o gruwel, woonboulevard? Motivaction heeft dit geprobeerd te vangen in vrijetijdsprofielen.
Je kunt de whitepaper over deze Vrijetijdsprofielen hier downloaden.
Vrijetijdsprofielen
Motivaction introduceert vrijetijdsprofielen, een nieuwe doelgroepensegmentatie voor de cultuur- en vrijetijdsbranche. Hiermee kan je inzicht krijgen in wat de vrijetijdsconsument motiveert en beweegt, en krijg je een indruk van welke doelgroepen relevant kunnen zijn voor jouw organisatie. Motivaction onderscheidt vijf groepen die duidelijk van elkaar verschillen in motivaties, wensen en behoeften ten aanzien van vrijetijdsbesteding.
De segmentatie is gebaseerd op onderzoekservaring in o.a. ‘onze’ branche en het Mentality-model.
Hulp bij keuzes
De Vrijetijdsprofielen kunnen helpen bij het maken van keuzes op zowel strategisch als operationeel niveau. Zeker nu er door de coronacrisis wellicht nog scherpere keuzes moeten worden gemaakt: waar zet je de komende tijd middelen voor in? Welk aanbod sluit het beste aan bij welke doelgroep.