Bron

Motivaction

Bereik met jouw campagne biculturele Nederlanders

24 augustus 2023

Als je een efficiënte en effectieve campagne wil richten op biculturele Nederlanders, is het belangrijk om zichtbaar te zijn in de media die doelgroep bekijkt en beluistert.

Maar hoe weet je welke kanalen je moet gebruiken als deze groep niet voldoende vertegenwoordigd is in traditionele bereiksonderzoeken? Motivaction en TransCity voeren sinds 2007 elke twee jaar een grootschalig onderzoek uit onder Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Caribische Nederlanders. Benieuwd naar de recente uitkomsten van dit mediabereiksonderzoek?

Het rapport met de meest recente cijfers is nu beschikbaar. Enkele resultaten:

  • De mediaconsumptie van biculturele Nederlanders verschilt substantieel met die van mensen met een Nederlandse achtergrond.
  • Biculturele Nederlanders herkennen zich minder in Nederlandse media en voelen zich minder gerepresenteerd.
  • Hun waardering voor de nationale media ligt veel lager dan die van non-biculturele Nederlanders.

Per groep biedt het mediabereiksonderzoek inzicht in het gebruik van zowel reguliere als cultuurgebonden media als het gaat om:

  • Televisiezenders
  • Video-on-demand-diensten
  • Radiozenders
  • Nieuwsmedia (online en print)
  • Sociale media

Ook vroegen wij naar de mate waarin men het Nederlandse televisielandschap inclusief vindt.

Ben je geïnteresseerd in het volledige rapport? Voor 3.500 euro ex btw krijgt jouw organisatie inzicht in de mediaconsumptie 2022 van álle Nederlanders. Wil je de gratis preview van het Mediabereiksonderzoek biculturele Nederlanders 2022 aanvragen? Laat hier je gegevens achter.