Het belang van drank, VNPF-leden geven hun mening
22 november 2019
Het Amerikaanse Budweiser heeft met een grootscheepse marketingcampagne zijn komst in Nederland aangekondigd. Het grootste biermerk ter wereld zit inmiddels op de tap in TivoliVredenburg en wordt ook beperkt geschonken in de Johan Cruijff ArenA. Ondertussen houdt 013 het juist lokaal; de Tilburgse concertzaal kiest voor Royal Swinkels Family Brewers. Welke rol heeft de concertbezoeker in deze strijd tussen de bierbrouwers?
De kwaliteit van een concert wordt anno 2019 niet alleen bepaald door het gebodene op het podium, maar ook door het serviceniveau en het drankaanbod in de zaal; een optreden kijken zonder biertje in de hand is voor veel muziekliefhebbers ondenkbaar. Wie vandaag de dag het drankassortiment in een concertzaal vergelijkt met pakweg dertig jaar terug, ziet dat het aanbod gegroeid is, zegt Ron van der Meer, directeur van poppodium De Helling in Utrecht. Hij heeft ruim vijfendertig jaar horeca-ervaring, opgedaan in diverse poppodia in Rotterdam, Delft, Den Haag en talloze (eigen) cafés, clubs en restaurants. “De diversiteit van het assortiment in poppodia is de afgelopen dertig jaar enorm veranderd”, vertelt hij. “De bezoeker verwacht meer van het aanbod in een poppodium. Zo zijn er speciaalbieren, mixdrankjes en cocktails bijgekomen.”
Lees hier het volledige artikel, waar meerdere VNPF-leden hun mening en visie hierop geven.