Bron

ArboNed

Hoe ga je als werkgever om met jouw werkstress?

11 december 2024

Bij het woord werkstress denk je vast eerst aan je medewerkers. Maar hoe zit het met de werkstress die je zelf ervaart als werkgever?

Heb je bijvoorbeeld te maken met financiële onzekerheid of een verstoorde werkprivé-balans door hoge werkdruk? Of heb je een medewerker die zich ziekmeldt door een conflict? Het doorbetalen van loon en het vinden van vervanging kunnen extra druk met zich meebrengen. Hoe ga je als werkgever hiermee om? ArboNed geeft tips.

Jouw welzijn als werkgever is belangrijk
Als werkgever is het net zo belangrijk om voor je eigen welzijn te zorgen als voor dat van je werknemers. Je verbetert hiermee niet alleen jouw gezondheid en welzijn, je geeft hiermee ook een positief voorbeeld. Wist je overigens dat één op de vier verzuimdagen wordt veroorzaakt door stressklachten? Dit wil je natuurlijk voorkomen, zowel voor je medewerkers als voor jezelf.

Zo pak je het aan
Wil je werken aan een gezonde balans tussen wat je stress en energie geeft rond je werk? Dan helpt ArboNed je graag op een manier die het best bij je past:

  • Gezond Ondernemen podcast: luister naar onze podcast waarin Ronald Klee, arbeids- en organisatiedeskundige, vertelt hoe je werkstress bij jezelf en je medewerkers vroegtijdig kunt herkennen en aanpakken.
  • Hoe ga je om met zorgen over je bedrijf: Als werkgever kun je je zorgen maken over zaken zoals financiën, personeelstekorten of arbeidsconflicten. Wij geven praktische tips en laten zien welke hulp je kunt inschakelen om deze kwesties aan te pakken.
  • Bedrijfspsycholoog: neem werkstress serieus en zoek hulp bij een bedrijfspsycholoog van ArboNed. Zij bekijken hoe deze klachten je werk beïnvloeden en coachen je een betere balans te vinden.

Wil je meer weten? Kijk dan op de website van ArboNed.