Bron

Persbericht Vakdag fondsenwerving: ‘Vooruit! Hoe dan?’

11 juli 2024

Persbericht Vakdag fondsenwerving: ‘Vooruit! Hoe dan?’

Artificiële intelligentie, digitalisering, beperking van de giftenaftrek, kritische gevers, desinformatie, hackers, komende bezuinigingen en een tekort aan personeel: er komt heel wat op je af als fondsenwerver.

Je wil vooruit, maar hoe dan? Hoe ga je zorgen dat je de goede stappen zet, samen met je collega’s, vrijwilligers, beneficiënten, partners en gevers? Dat je doelgerichte keuzes maakt? Dat je campagnes écht aanslaan?Laat je ook dit jaar weer inspireren, informeren en prikkelen tijdens de vele workshops en panels. Doe nieuwe ideeën op tijdens de pauzes op het netwerkplein en ontmoet nieuwe collega’s.

Hoofdsprekers

Net als vorig jaar is de grote theaterzaal van het Beatrix Theater het podium waarop de hoofdsprekers zullen optreden. Futurist en trendwatcher Richard van Hooijdonk zal de dag aftrappen met een energieke presentatie, waarbij hij bezoekers de technologie van morgen leert begrijpen, omarmen en ontdekken. De sluiting wordt verzorgd door War Child Nederland-oprichter, sociaal ondernemer en vredesactiviste Willemijn Verloop. Zij wil wereldwijd zo veel mogelijk ‘changemakers’ stimuleren en ondersteunen om een eerlijke en leefbaardere wereld te creëren.

Programma

• Nieuw zijn dit jaar de ‘Community Tables’: Vf-leden kunnen in aanloop naar de Vakdag een prangende vraag insturen via redactie@fondsenwerving.nl of via de Vf-community. In kleine groepjes worden deze specifieke vragen met collega-bezoekers besproken.
  • Tal van workshops over fondsenwervende technieken (particulieren, bedrijfsleven, vermogensfondsen), marketing en digitalisering; met cases uit een breed spectrum van de non-profit sector.
  • Een netwerkplein waar leveranciers en diverse brancheorganisaties zich presenteren en waar je collega’s kunt ontmoeten.

Voor wie is de Vakdag fondsenwerving?

De Vakdag fondsenwerving is hét jaarlijkse event voor iedereen die impact wil maken via fondsenwerving, communicatie, marketing en (vrijwilligers)management. Deelnemers komen uit diverse sectoren: cultuur, natuur, dieren en milieu, gezondheidszorg, sport, wetenschap en onderwijs, welzijn en ontwikkelingssamenwerking. Het is een dag bestemd voor fondsenwervers, managers, directeuren, consultants en wetenschappers. Maar ook mensen die werkzaam zijn bij sponsors of vermogensfondsen zijn van harte welkom.

Alle tickets zijn all-inclusive: koffie, thee, water, lunch én borrel zijn inbegrepen in de ticketprijs.

Informatie

• De dag vindt plaats op 17 september van 9.00 uur tot 17.00 uur in het Beatrix Theater in Utrecht, te vinden naast het Centraal Station.
  • Actuele informatie over het programma en aanmeldingen: www.vakdagfondsenwerving.nl
  • De Early-bird periode loopt tot en met vrijdag 12 juli 2024.
  • Persvragen? Bel Petra Hoogerwerf, 06 481 35 359