Vakdag Fondsenwerving op 23 juni in Amersfoort

Op donderdag 23 juni organiseren Goede Doelen Nederland en Vakblad fondsenwerving in de Rijtuigenloods in Amersfoort een dag vol inspiratie, kennisuitwisseling en nieuwe perspectieven op het gebied van fondsenwerving.

  • Bekijk hier het programma
  • Direct aanmelden kan hier

Tijdens deze dag komen veel mensen uit de praktijk aan het woord. Er worden ook tal van cases uit de culturele wereld gepresenteerd van o.a. Voordekunst, Internationaal Theater Amsterdam, Artis, Spoorwegmuseum en Wie ben jij film.

Er is een plenair programma met vier thema’s:

  • Het Nieuwe Geven: nieuwe kansen voor donateurs en vrijwillige inzet

Op zoek naar de blinde vlekken in Nederland wat betreft donateurs en vrijwillige inzet. Een talkshow met spraakmakende gasten, Malika Ouacha (Cross Border Diaspora Philanthropy, Erasmus Universiteit), Claire van Teunenbroek (crowdfunding en winnaar prijs Outstanding Dissertation, VU), Imad Al Fadili (Zakat Fonds), Julian Hoogendoorn (De Nieuwe Gevers), Kristel Casander (Voordekunst), Niels Kattenberg (Rabobank) en Jasmijn Melse (Foundation for Family Giving).

  • Visies op fondsenwerving

Welke visies op fondsenwerving zijn er en in welke situatie werkt een visie goed? Welke invloed heeft de visie op de keuze voor fondsenwervende kanalen, communicatie en organisatie van de organisatie?. Een prikkelende panelsessie waar de zaal aan meedoet met op het podium Corine Aartman (Wilde Ganzen), David Verschoor (Hartstichting), Saskia Verstappen (Stichting de Schroef), Steffie Jansen (Kika), Maurits Musch (Internationaal Theater Amsterdam) en Jane van den Berg (Dierenlot).

  • Technologie en innovatie voor maatschappelijke organisaties.

Digitalisering, crypto, big data, kunstmatige intelligentie, cyber security. Is technologische innovatie een bedreiging of juist een kans voor maatschappelijke organisaties? Sander van der Waal, van Waag Futurelab houdt een inleidende lezing. Daarna volgt een panel met Tanja Zuijderwijk (Digitall Cultuurloket), Jacqueline Stokman (Kanker.nl) en Reinier Posthumus (WWF NL)

  • 'Hot potatoes'

Fondsenwerving in Nederland is zo langzamerhand volwassen.. Dat moet ook wel, want er is veel geld mee gemoeid. En er werken veel mensen in de sector. Toch zijn sommige onderwerpen in de filantropie nog steeds moeilijk bespreekbaar. Daarom een eerlijk gesprek over gevoelige onderwerpen. Sprekers worden binnenkort bekend gemaakt.

Speciale sprekers zijn Yuriy Fylyuk, ?EO and initiator en Luda Kryzhanovska, head of partnerships van het impact investment project Promprylad.Renovation uit Oekraïne en Juliet Arecho, landenmanager bij Link to Progress in Oeganda.

Workshops
Daarnaast kun je deelnemen aan twaalf praktische workshops en interactieve sessies over uiteenlopende onderwerpen zoals ‘Meer impact met customer journeys’; ‘Partnerships met het (regionale) bedrijfsleven’; ‘Duurzame fondsenwervende events’; ‘Échte vrienden maken’ en discussies over ‘Het tekort aan fondsenwervers’ en ‘Cashen of crashen’ en over  ‘Ontwikkelingen in het betalingsverkeer’.

Er is een gezellige leveranciersmarkt waar óók inhoudelijke presentaties worden gegeven.

Voordeel
De samenwerking tussen Goede Doelen Nederland en het Vakblad fondsenwerving zorgt in de eerste plaats voor een mooie dag met veel ontmoetingen. Maar de samenwerking betekent ook een financieel voordeel:

  • Voor betalende abonnees en organisatie-abonnees van het Vakblad fondsenwerving is de entree voor de Vakdag gratis. Mensen die een abonnement nemen voor 120 Euro kunnen dus ook gratis naar binnen.
  • Leden van Goede Doelen Nederland mogen voor €95 naar binnen én ontvangen het Vakblad een jaar lang gratis.
  • Voor non-profitorganisaties zónder abonnement op het Vakblad fondsenwerving geldt het volgende aanbod. Neem je een organisatie-abonnement op het Vakblad fondsenwerving dan ontvang je € 100,- korting. Je betaalt dan € 339,- i.p.v. € 439,-  (geldt tot en met 23 juni). Er kunnen dan 6 mensen gratis naar de Vakdag. Je ontvangt zes nummers van het Vakblad fondsenwerving per jaar, drie exemplaren per nummer en je hebt volledig digitale toegang.
  • ZZP-ers krijgen twintig procent korting en kunnen voor € 196  naar de Vakdag.

Houd de website van de Vakdag in de gaten voor de wekelijkse updates van sprekers en onderwerpen.  

Kijk hier voor meer informatie: www.vakdagfondsenwerving.nl