Wilco Witte van poppodium de Vorstin: “Lokale verankering is heel belangrijk.”
8 november 2018
Cultuurmarketing interviewt Wilco Witte, directeur van poppodium de Vorstin sinds mei dit jaar.
Met twee zalen met een capaciteit van maximaal 1200 personen en 64.000 bezoekers per jaar, is De Vorstin een middelgroot podium in Hilversum. Ondanks de relatief hoge bezoekersaantallen werd dit poppodium de afgelopen jaren geteisterd door grote financiële en bestuurlijke problemen. “Het was een eiland geworden dat nog enkel naar zichzelf keek, wat werd versterkt door een slechte relatie met de pers en een dito verhouding met de gemeente,” vertelt Wilco Witte. Sinds mei dit jaar is Witte directeur bij dit poppodium en geeft hij onder meer uitvoering aan het meerjarenplan ‘Podium van Betekenis’, wat onder leiding van interim-directeur Loes Wagenmaker in 2017 op tafel kwam. Voor deze editie van Movers & Shakers gingen we met Witte in gesprek over de uitvoering van dit meerjarenplan, het bereiken van jongeren en het professionaliseren van de bedrijfsvoering.
Lees het volledige interview van Cultuurmarketing met Wilco Witte hier.