Zes vragen aan Bregje Wigersma
10 december 2020
Bregje Wigersma, hoofd marketing en ticketing bij Melkweg, beantwoordde deze week onze zes vragen. Voor welke muziek mag je haar letterlijk midden in de nacht wakker maken? En voor welk eerste concert zat zij uren in de rij?
Wie ben je?
Bregje Wigersma, 35 jaar en ik woon in Utrecht. Ik werk sinds 2016 als Hoofd Marketing en Ticketing bij de Melkweg. Daarvoor heb ik zo’n 11 jaar bij Tivoli en daarna TivoliVredenburg gewerkt. Ooit ben ik daar begonnen achter de bar, daarna werd ik bedrijfsleider en uiteindelijk kwam ik op de marketingafdeling terecht. Dit laatste sloot aan bij de studie Communicatiewetenschappen die ik in de tussentijd had afgerond.
Wat was je eerste live concert / festival?
Het eerste echt grote popconcert wat ik bezocht was het optreden van de Spice Girls in het GelreDome in 1998. Een middelbare schoolvriendin had kaartjes voor haar verjaardag gekregen en mocht iemand meenemen. We waren allebei mega-fan en zaten dus al uren van te voren in de rij bij het stadion. Van het concert zelf kan ik me eigenlijk nog weinig herinneren, maar alles er om heen is me heel erg bij gebleven.
Waar ben je in je werk het meeste trots op?
De manier waarop het marketing- en ticketingteam zich de afgelopen paar jaar ontwikkeld heeft, de wijze waarop iedereen zijn plek heeft gevonden en er samengewerkt wordt. Iets wat we overigens met z’n allen hebben bereikt!
Wat zou je geworden zijn als je dit werk niet had gedaan?
Ik heb heel bewust voor deze sector gekozen, omdat ik me er erg in thuis voelde. Als ik niet de marketingkant op was gegaan, dan denk ik dat ik alsnog bij een podium of festival had gewerkt, maar dan in een andere functie.
Wat heb je geleerd van het afgelopen COVID-19-halfjaar?
Wat me het meest is bijgebleven is hoeveel je eigenlijk van elkaar meekrijgt op het moment dat je met z’n allen op kantoor werkt en hoe lastig het is als dat plotseling in z’n geheel wegvalt. Niet alleen wat betreft het werk zelf – even snel iets afstemmen of checken was er niet meer bij – maar ook het sociale aspect. De momenten bij de koffie-automaat, grapjes tussendoor en de gesprekken aan de lunchtafel zijn zo belangrijk. Inmiddels hebben we daar natuurlijk wel een weg in gevonden, maar dat was in het begin wel even wennen. Sowieso vind ik het echt bijzonder hoe veerkrachtig en flexibel we allemaal bleken te zijn.
Guilty pleasures bestaan volgens ons niet. Maar, voor welke ‘onverwachte muziek’ mag je ’s nachts worden wakker gemaakt?
Major Lazer! Ik ben daar echt groot fan van en stond de afgelopen jaren regelmatig vooraan bij hun optredens. Je zou me hier dus letterlijk ’s nachts wakker voor kunnen maken. Mijn vriend helaas niet, die verbaast zich er nog elke keer over als ik om 9 uur ’s ochtends vol enthousiasme een nummer van Major Lazer opzet.
Alle eerdere antwoorden op onze zes vragen vind je hier