Zes vragen aan Hillie Zoetelief
23 februari 2021
Hillie Zoetelief, sinds 1 februari Hoofd Programma bij Bibelot in Dordrecht, geeft deze week antwoord op onze zes vragen. Hoe kwam zij, 3 maanden jong, al backstage bij een festival? En wat heeft zij geleerd van het afgelopen Covid-jaar?
Wie ben je?
Mijn naam is Hillie Zoetelief. Sinds 1 februari ben ik het nieuwe Hoofd Programma bij Bibelot in Dordrecht. Ik begon mijn carrière ooit als merchandise Medewerker op het North Sea Jazz festival toen ik 15 jaar oud was. Daarna heb ik als bijbaantjes meegewerkt op allerlei evenementen en startte ik na mijn studie Media & Entertainment Management in 2007 als boeker van DJ’s en programmeur van Dance Events. Na een aantal jaren in de dance maakte ik in 2013 de overstap naar Hiphop en Urban en ging ik bij Topbillin’ werken, waarvan de laatste 2 jaar als General Manager.
Wat was je eerste live concert / festival?
Volgens mijn ouders was ik 3 maanden oud toen zij mij voor het eerst (backstage) meenamen naar een festival. Mijn vader heeft altijd in de muziek gewerkt en wilde destijds ook heel trots zijn pasgeboren baby aan iedereen showen.
Het eerste concert dat ik me bewust kan herinneren was dat van Clouseau op ons lokale dorpsfeest. Ik was als kind enorm fan van ze, en omdat mijn vader dit event organiseerde kon hij regelen dat juist zij geboekt werden. Wat een mazzel he?
Het eerste grote concert dat ik bezocht was Michael Jackson in de Arena in 1997 samen met mijn oudere broer. Dit heeft ook diepe indruk gemaakt op me.
Waar ben je in je werk het meeste trots op?
Wat een moeilijke vraag. Laat ik vooropstellen dat ik vind dat successen eigenlijk altijd van team effort komen. Je zult mij niet zo snel horen zeggen “ik heb ervoor gezorgd dat..”
Ik was wel ontzettend trots op mijn artiesten (en het team eromheen) als zij na heel hard werken hun eerste echt grote solo shows uitverkochten. Zo mochten we met Chuckie een paar keer de (destijds) Heineken Music Hall uitverkopen en een hele vette productie in de RAI neerzetten en hielpen wij in 2018 Bizzey zijn droom verwezenlijken door een bijna on-Nederlandse show neer te zetten in een uitverkochte AFAS. Maar het meest emotioneel waren wel de 2 uitverkochte shows van FeestDJRuud in de HMH in 2016. Dat was een onwijs leuk team, je voelde dat we echt iets bijzonders deden met z’n allen en de sfeer was echt FEEST.
Wat zou je geworden zijn als je dit werk niet had gedaan?
Juf op een basisschool of organisator van kinderevenementen. Ik heb altijd een droom gehad om evenementen en kinderen te combineren. Nu heb ik zelf 3 kinderen en mag ik nog steeds in de entertainmentindustrie werken, hoe leuk is dat?
Wat heb je geleerd van de afgelopen COVID-19-tijd?
Alles komt goed en zo niet dan toch ? Ik moet eerlijk zeggen dat het wel echt een van de meest uitdagende jaren van mijn leven was so far. Werken in combinatie met 3 kinderen thuis was echt niet altijd gezellig. En het doet me ontzettend veel pijn om te zien dat zoveel mensen in onze industrie het echt zwaar hebben, financieel maar ook mentaal. Ik hoop echt dat we snel weer mogen doen waar we met z’n allen zo goed in zijn: mensen vermaken! Muziek en alles eromheen Live is wat mij betreft echt een eerste levensbehoefte.
Guilty pleasures bestaan volgens ons niet. Maar, voor welke ‘onverwachte muziek’ mag je ’s nachts worden wakker gemaakt?
Oh ik HOU echt van Guilty Pleasures. Ik vind het zo’n onzin dat muziek altijd maar credible moet zijn. Het gaat er wat mij betreft om dat je er blij van wordt en niet of het de meest originele plaat is die ooit is gemaakt. Mensen die mij goed kennen weten wel dat ik echt instant blij word van Anita Meyers “Why Tell me Why” omdat me dat echt doet denken aan hele leuke feestjes en mijn huwelijksfeest.
Meer antwoorden op de zes vragen vind je hier