Bestel lul-niet-lollies voor je podium of festival!

2 maart 2018

Zo’n 30 VNPF-leden hebben het initiatief genomen lul-niet-lollies in te zetten om bewustwording te creëren over het door concerten heen praten. Via deze link is een pakket met lul-niet-lollies te bestellen. 

Het te bestellen pakket bestaat uit 1.500 lollies, 20 posters, 200 flyers, 8 baliedisplays en 1 roll up banner. De prijs per pakket is afhankelijk van het totaal aantal bestelde pakketten en is maximaal €350,- (ex btw). Dit bedrag kan teruglopen tot +/- €225,- (ex btw) per pakket. Hier komen verder geen kosten bij. Wanneer er genoeg bestellingen zijn gedaan, is de levertijd plusminus 5 weken. Heb je een vraag over de lollies? E-mail deze aan bas@paard.nl.

Lul-niet-lollies in het Paard
Paard in Den Haag zet de Lul-Niet-Lollie sinds eind januari in tijdens sommige concerten. Het doel is om concertbezoekers bewust te maken van de hinder die praten door rustige concerten kan veroorzaken. Dat deze overlast door velen wordt herkend, is te zien aan de grote landelijke aandacht die de introductie teweeg bracht. De nationale kranten schreven erover, op sociale media was het trending, lokale en landelijke radiostations wijdden er items aan, columnisten konden hun lol niet op en de TV-programma's Editie NL en (nota bene) Shownieuws stuurden hun reporters op onderzoek uit. Deze grote aandacht geeft aan dat voor de individuele poppodia nog veel te winnen valt. Op lokaal niveau kan de Lul-Niet-Lollie een goed startmiddel zijn voor een bewustmakingscampange.  

Dutch disease?
Er wordt gezegd dat het gepraat tijdens rustige concerten een typisch Nederlands fenomeen is. Onder buitenlandse muzikanten zou dit ‘the Dutch disease’ worden genoemd. Hier is nooit onderzoek naar gedaan. De term wordt in de media meer en meer verbonden aan luidruchtig concertgedrag.