‘Concert at Sea levert Zeeland steeds meer op’

21 juni 2018

Wat levert Concert at Sea nou eigenlijk op, wilde de de festivalorganisatie weten. Veel, zegt merkenexpert Hendrik Beerda. Hij heeft de impact van het festival onderzocht.

De maatschappelijke waarde, dus de impact op de maatschappij in geld uitgedrukt, van Concert at Sea voor de provincie Zeeland was in 2012 nog 67 miljoen euro. Dat bedrag was in 2017 ruimschoots verdubbeld naar 134 miljoen, rekende het bureau uit.

Topmerk
Dat komt volgens de Amsterdamse merkenexpert omdat Concert at Sea niet langer een regiomerk is, maar 'een topmerk in de Nederlandse festival- en evenementensector'. Het neemt bij volwassenen de achtste plek in van alle festivals, bij jongeren zelfs de zevende. In Zeeland staat het dik op nummer 1.

Bovendien, blijkt uit hetzelfde onderzoek, zijn bezoekers dik tevreden. Ze ervaren de muziek niet als vernieuwend, maar geven Concert at Sea toch een 8,5 – terwijl het gemiddelde festival het met een 8 moet doen.

Lees hier verder