De impact van bezoekersdata op de culturele sector

4 november 2021

Ben jij marketeer in de culturele sector en wil je een groter en diverser publiek bereiken? Ben je benieuwd hoe data & insights je daarbij kunnen helpen? Laat je op 10 november inspireren door talks van verschillende internationale experts. 

Vanuit de overtuiging dat crossculturele samenwerking op het gebied van bezoekersdata veel impact heeft op de culturele sector, stelt Into Culture een online programma samen rondom een aantal spraakmakende stellingen.

  • Het gezamenlijk verzamelen, analyseren en gebruiken van bezoekersdata via een gedeeld platform levert culturele instellingen nieuw publiek en meer duurzame inkomsten op
  • Er is onvoldoende vertrouwen tussen culturele instellingen om een gezamenlijke marktplaats voor gedeelde data te realiseren
  • Cultuurpubliek is bereid om persoons- en gebruiksgegevens te delen als hen dat waardevolle content en aanbevelingen oplevert
  • Als we als culturele sector niet samenwerken als het om data en privacy gaat, geven we de controle uit handen aan partijen als Google, Amazon en Facebook
  • Als culturele instellingen hun bezoekersdata delen, leidt dat tot smaakverbreding, diversiteit en inclusie

Benieuwd naar het volledige programma?
Bekijk het op intoculture-europe.com en bestel je ticket