Drie interviews met cultuurmarketeers

13 december 2018

Cultuurmarketing interviewde deze week marketeers Benien van Berkel, Ilse Wetselaar en Sophie Braam.

Met ruim 25 jaar expertise in Nederlands grootste en kleinste podiumkunstinstellingen, bezit Benien van Berkel een schat aan ervaring. Haar passie voor marketing en communicatie en onverstoorbare drang om te veranderen, is op zijn zachtst gezegd bewonderenswaardig te noemen. Benien gaf een kleine masterclass op het gebied van strategische marketingcommunicatie waar de jarenlange passie en ervaring van afspat. 

Lees hier het volledige interview met Benien van Berkel.

Na jarenlang bij commerciële partijen als Vodafone te hebben gewerkt, ging Ilse Wetselaar op zoek naar een baan met een grotere maatschappelijke relevantie dan “het verkopen van telecomabonnementen,” en waar de klant écht centraal staat. In eerste instantie leidde deze carrièreswitch haar in 2017 naar het Concertgebouw in Amsterdam. Echter, toen een functie als eindverantwoordelijke in haar thuisstad Haarlem zich aandeed, was de keuze snel gemaakt. In maart 2018 werd Wetselaar aangesteld als het nieuwe hoofd marketing, communicatie en verkoop van Stadsschouwburg & Philharmonie Haarlem.

Lees hier het volledige interview met Ilse Wetselaar.

“We houden van theater.” Dit thema siert de nieuwe identiteit van DeLaMar Theater, die afgelopen Uitmarkt met een grootschalige campagne werd gelanceerd. De identiteit, vergezeld door een knallende rode huisstijl, moet leiden tot een grotere herkenbaarheid bij bestaand en nieuw publiek. Sophie Braam, manager marketing & communicatie bij DeLaMar Theater, vertelt over de visie achter en de uitwerking van de nieuwe merkcampagne, waarin toegankelijkheid en het oproepen van emotie centraal staat.

Lees hier het volledige interview met Sophie Braam.