Genomineerden Cultuurmarketing Awards 2019: maak kennis met Minke Weeda van Rotown

16 mei 2019

Op 27 juni reikt cultuurmarketing de Cultuurmarketing Awards uit aan de creatiefste, effectiefste en innovatiefste marketingcases van de culturele sector. Van de 74 inzendingen heeft de vakjury er 12 genomineerd. In aanloop naar 27 juni stelt Cultuurmarketing alle genomineerden aan je voor. Deze keer: Minke Weeda van Rotown. Met het ‘Left of the Dial Festival’ is Rotown één van de vier genomineerden voor de Campagne Award.

Kun je iets meer vertellen over jezelf en de ingezonden case?

Ik ben Minke Weeda en directeur bij het Rotterdamse poppodium Rotown. Samen met hoofdprogrammeur Stephan Maaskant heb ik het Left of the Dial Festival geïnitieerd. Het festival is een onderdeel van Rotown. Met een eerste editie in 2018 is Left of the Dial Festival een internationaal showcasefestival voor alternatieve muziek. Op Left of the Dial Festival hebben 48 bands gespeeld verspreid over acht podia in het centrum van Rotterdam.

Het doel was om met een klein marketingbudget toch op te vallen. Vanwege het feit dat we toen nog een nieuw festival waren, wisten we dat niemand over ons ging schrijven. Zo kwamen op het idee om zelf krantenartikelen over ons te schrijven en die naar buiten te brengen alsof anderen zo over ons schreven. Daarbij hebben we de toon aangehouden dat we niet weten wat voor festival het wordt, dat we nog nooit van de bands gehoord hebben, maar het publiek het misschien wel leuk vindt om er naartoe te gaan. Dit zorgde ervoor dat kaartkopers die de bands wel kenden het voor ons gingen opnemen. Ook hebben we de eerste 150 kaartkopers een krantenbericht per post gestuurd met als kop: “Left of the Dial kondigt het bezoek van (naam kaartkoper) aan”.

Lees hier verder.