Online HR-themasessie over jaaruren-systematiek (JUS) 20 september 2022

18 juli 2022

Steeds meer organisaties in de culturele en creatieve sector gaan aan de slag met de jaarurensystematiek (JUS). Maar wat houdt de JUS nu precies in? 

Waarom ga je er als organisatie mee aan de slag of juist niet? En hoe implementeer je dat dan? Kies je ervoor om met een eenvoudig excel te werken, gebruik te maken van AFAS, SAP of een andere tool?

Tijdens deze online kennissessie gaan we hierover met elkaar in gesprek. Rogier Wennink van digiPACCT licht de jaarurensystematiek en juridische kaders toe. Simon de Groot van VNPF licht toe hoe er binnen de cao Poppodia- en Festivals afspraken zijn gemaakt om te werken met de JUS. Daarnaast vertellen andere deelnemers van digiPACCT hoe zij de JUS in hun eigen organisaties hebben geïmplementeerd.

Heb jij ervaringen met de JUS die je graag wilt delen? Of heb je specifieke vragen over de toepassing ervan? Reageer onder de pagina en laat het ons weten!

Werkwijze online kennissessie
Online vergaderen geeft een andere dynamiek. Daarom beperken we ons tot maximaal drie onderwerpen en zoomen daar telkens 20 minuten op in. Iedereen die iets over dat onderwerp wil vertellen of zijn kennis of ervaring wil delen, krijgt daartoe de ruimte. Aan het begin van de vergadering wordt iedereen gevraagd zijn microfoon uit te zetten. Zodra je iets wilt zeggen, zet je dan je microfoon aan.

Om tijd te besparen doen we geen voorstelrondje. Op de HR-Community zie je wie allemaal meedoen. Als je in de vergadering het woord neemt, noem dan ook even je naam en de organisatie waarvoor je werkt.