Plug in Party on Movement op zoek naar ambassadeurs (win €1.000 aan tickets!)
13 juni 2019
Op 11 juni is de Plug in Party on Movement gestart. Deze campagne geeft een impuls aan I Love My Ears en heeft als doel om meer bezoekers van muziekevenementen (+10%) oordoppen met muziekfilter te laten dragen. De Movement is op zoek naar ambassadeurs om per 24 juni de boodschap van de campagne uit te dragen en zij kunnen zich tot 19 juni hier aanmelden. Poppodia en -festivals zijn gevraagd de oproep tot aanmelden te delen. Initiatiefnemers van de campagne zijn gehoorconvenantspartijen VNPF, VVEM, VeiligheidNL en VWS.
Steeds meer mensen die naar een concert of festival gaan, dragen daar oordoppen. Ze willen graag langer van de muziek blijven genieten en geen gehoorschade oplopen. Uit recent onderzoek onder bezoekers van muziekevenementen, uitgevoerd door VeiligheidNL, VNPF en VVEM, komt naar voren dat er wel nog winst te behalen valt. Zo blijkt dat iets meer dan de helft van de bezoekers nooit oordoppen draagt. Van de bezoekers die wel oordoppen dragen, draagt nog bijna de helft schuimdoppen in plaats van oordoppen met muziekfilter. Daarom schakelt I Love My Ears vanaf 24 juni middels de Plug in Party on Movement 200 ambassadeurs uit het hele land in om hun volgers aan te moedigen om, tijdens muziekevenementen, oordoppen met muziekfilter te gebruiken.
“Met de Plug in Party on Movement willen we meer bezoekers bewust maken dat genieten van muziek juist goed kan met oordoppen die voorzien zijn van een muziekfilter. Deze oordoppen dempen het geluid gelijkmatig waardoor de muziek niet vervormt, je gehoor beschermd is en je nog kunt blijven praten met je vrienden. Dit in tegenstelling tot schuimdoppen. Ze hoeven dus niet meer uit, wat het effect om gehoorschade te voorkomen vergroot. Hierbij maken we dankbaar gebruik van de mensen die ze al dragen en laten hen hun goede voorbeeld delen”, zegt Saskia Kloet, programmamanager Gezond Gehoor bij VeiligheidNL. I Love My Ears komt voort uit het convenant Preventie Gehoorschade Versterkte Muziek. Onder andere VeiligheidNL, het ministerie van VWS, VVEM en VNPF zijn partners in dit convenant.
Ambassadeurs zetten zich landelijk in
Samen met 200 ambassadeurs uit het hele land start vanaf 24 juni de Plug in Party on Movement. Deze ambassadeurs motiveren hun volgers om ook oordoppen met muziekfilter te dragen bij een bezoek aan een festival of concert. Via hun eigen sociale media-kanalen enthousiasmeren zij vrienden, bekenden en onbekenden om door te klikken naar hun eigen profiel op www.pluginpartyon.nl. Daar kan de lezer de ambassadeur digitaal steunen en de Movement onderschrijven. Ambassadeurs met veel supports maken kans op een prijs waaronder voor €1.000 aan festival- en concerttickets.
Staatssecretaris Blokhuis juicht campagne toe
“Oordoppen met muziekfilter horen er op een festival gewoon bij. Deze campagne van I Love My Ears juich ik van harte toe. Geweldig dat op deze manier serieus werk wordt gemaakt van de afspraken die we hebben gemaakt met o.a. festivals, evenementen, bioscopen, sportscholen en studentenverenigingen. Goed voorbeeld doet volgen en ik hoop dat ook de ambassadeurs met hun goede voorbeeld veel nieuwe volgers krijgen”, zegt Paul Blokhuis, staatssecretaris Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
Meer informatie op www.pluginpartyon.nl en voor vragen mail (kees@vnpf.nl) of bel (06-28937015) Kees Lamers van de VNPF.