Onderzoek
-
De waarde van pop 2.0
De Waarde van Pop 2.0 is een handreiking aan wethouders, gemeenteraadsleden en -ambtenaren voor het voeren van goed popbeleid. Het geeft aan de hand van vier maatschappelijke waarden uitleg op welke wijze popmuziek van waarde is en kan zijn voor gemeenten, horeca en burgers.
-
Talentontwikkeling
De VNPF heeft opdracht gegeven aan organisatiestrateeg Thomas van Dalen om onderzoek te doen naar talentontwikkeling in Nederland. Een talent moet gestimuleerd en geholpen worden om zich tot professioneel artiest te kunnen ontwikkelen.
-
De Waarde van Pop
De maatschappelijke betekenis van popmuziek
Met De Waarde van Pop tonen initiatiefnemers POPnl en de Vereniging Nederlandse Poppodia en Festivals (VNPF) hoe popcultuur tot uiting komt, welke maatschappelijke waarde zij vertegenwoordigt en hoe belangrijk het is om te blijven investeren in popcultuur.
-
Het Grote Poppodium Onderzoek 2008
Het Grote Poppodium Onderzoek 2008 is uitgevoerd naar aanleiding van enkele stormachtige ontwikkelingen die destijds plaatsvonden in de Nederlandse poppodiumsector. Zo was er een golf van verbouwingen en nieuwbouw en ontwikkelden organisaties zich. In het onderzoek werd er in het bijzonder aandacht besteedt aan het proces van professionalisering.
-
Onderzoek Arbeidsvoorwaarden Poppodia 2005
De VNPF heeft een CAO voor poppodia ontwikkeld. Hiervoor heeft Adviesbureau Van Loon een onderzoek gedaan naar bestaande CAO's.
-
Het publiek van poppodia 2004
De VNPF onderzocht in samenwerking met onderzoeksbureau Letty Ranshuysen in 2004 het publiek van twaalf poppodia.