Effenaar lanceert augmented reality-advertenties
3 oktober 2018
De Effenaar heeft als eerste poppodium van Nederland een augmented reality-advertentie geplaatst. Door middel van die technologie krijgt de advertentie een extra laag.
In OOR plaatste Effenaar een scanbare adverentie, onderdeel van de Effenaar Experience App. Wanneer je de Effenaar Experience app download in de app store en de advertentie scant, komt de Effenaar tevoorschijn, en krijg je voorproefjes van de shows My Baby, Khruangbin en Father John Misty.
Met het project laat de Eindhovense Effenaar zien dat ze het poppodium van de toekomst zijn op het gebied van nieuwe technologie en muziekbeleving. Het project zal ook verschijnen in MUD magazine, in het programmaboekje van het Rotterdamse festival Left Of The Dial en op die nieuwe programmaflyer van de Effenaar.
De Effenaar laat weten in oktober een xl-versie te lanceren, waarbij het complete Effenaar-gebouw tot leven komt met extra Augmented Reality lagen, beeld én geluid wanneer je voor de effenaar staat.
Bekijk hier een filmpje hoe de advertentie eruit ziet.