Bron

Motivaction

Whitepaper mediaprofielen

11 januari 2024

Motivacton ontwikkelde een gratis publicatie waarin ze het mediagedrag en de motivatie van mediakeuzes van acht verschillende doelgroepen beschrijven.

Vanuit welke interesses en voorkeuren kiezen we wat we lezen, beluisteren en kijken? Welke zenders en programma’s kijkt en beluistert elke groep en waarom? Welke titels lezen deze doelgroepen en welke social media, apps en websites volgt elke groep?

De publicatie Mediaprofielen is vernieuwd op basis van het meest recente Mentality mediaonderzoek, uitgevoerd in april-mei 2023.

In de whitepaper bieden ze je:

  • Inzicht in de specifieke wensen, behoeften en keuzes in media van de acht doelgroepen
  • Verschillende mediaprofielen die relevant kunnen zijn voor jouw organisatie

Vragen die ze ook beantwoorden: kijkt men on demand of analoog? Is iemand een fanatiek podcastluisteraar of heeft 100% NL de voorkeur? Welke kranten en tijdschriften lezen deze doelgroepen, wat trekt ze daarin aan en doen ze dat op papier of online?

Van de acht groepen beschrijven we ook de socio-demografie en specifieke kenmerken van deze groep.

Je kunt de publicatie opvragen via het formulier op deze website.