Deze website maakt gebruik van cookies.

Zorg voor een gestructureerde contentstrategie met een contentkalender

08-11-2018 | Bron: Cultuurmarketing

Alleen al binnen online marketing zijn er tegenwoordig oneindig veel mogelijkheden om je verhaal te vertellen. Het is dan ook een hele klus om de content die je wilt verspreiden goed te organiseren en in te plannen. Dat kleine stukje structuur kan je veel tijd besparen en is misschien wel het beste vorm te geven via een social media contentkalender. Wat ga je posten, wanneer, op welke kanalen en wat zijn de gewenste resultaten? 

In een artikel van Cultuurmarketing wordt er uitgelegd hoe de social media contentkalender van toegevoegde waarde kan zijn in jouw contentstrategie. 

Wat is een contentkalender?
Een contentkalender is een kalender waarin je een overizicht bijhoudt van alle content die je van plan bent te publiceren. Het kan handig zijn om dit overzicht in je hele marketingcommunicatie door te voeren, maar een contentkalender is in de meeste gevallen vooral handig voor social media. Dat onderdeel in de marketingcommnunicatiemix is immers het meest omvangrijk en gebruik je waarschijnlijk het meest frequent. 

Lees alles over een contentkalender en hoe je het in kan zetten via deze link.